افتتاح هتل کوروش کیش پیش از این قرار بر این بود زمانی انجام شود که این هتل به طور کامل سازگار با اقلیم و محیط زیست جزیره کیش قرار گرفته باشد. سرانجام  افتتاح این هتل پنج ستاره در میدان پردیس است در 26 اردیبهشت سال 1397 انجام شد.

هتل کوروش کیش اغلب با هتل کوروش معروف که قرار بود بعد از هتل داریوش مجلل ساخته شود اشتباه گرفته می شود و در برخی سایت ها نیز مقالاتی راجع به اینکه هر دو هتل یکی هستند به چشم می خورد.

افتتاح هتل کوروش کیش در میدان پردیس باعث شد بسیاری تصور کنند مجوز ساخت هتل هفت ستاره کوروش صادر شده است و حالا بهترین هتل جهان در کیش فعال است.
اما در واقع این هتل کوروش تنها هتل پنج ستاره و مدرن است و هنوز هتل هفت ستاره کوروش در انتظار اتمام ساخت روزگار به سر می برد.

ویژگی های خاص هتل کوروش کیش

افتتاح هتل کوروش کیش با هدف استفاده از تکنولوژی انرژی خورشیدی و استفاده از سوخت های فسیلی مد نظر سرمایه گذاران بود اما این پروژه و پروژه های مشابه هیچگاه مجوز ادامه ساخت و ساز را دریافت نکردند.

افتتاح هتل کوروش کیش، هتل آبادگران مشهد، هتلی در رامسر با معماری شبیه به چغازنبیل و … هتل های هفت ستاره مشابه همگی بی سرانجام ماند. هم اکنون هتل هفت ستاره دیگری با نام هتل طلایی کیش در انتظار اخذ مجوز برای ساخت و ساز است که هنوز هم سرنوشت امیدوارکننده ای برای آن تصور  نمی شود.

افتتاح هتل کوروش کیش تصویر هتل آبادگران مشهد

هرچند افتتاح هتل کوروش کیش و هتل سماموس رامسر دیگری با همان نام ها باعث شد توجه جمعیت زیادی به آنها جلب شود. اما در واقع این هتل ها به سختی موفق به کسب پنج ستاره شدند و شاید در واقعیت نمی بایست 3 ستاره کسب می کردند.

دلیل عدم افتتاح هتل کوروش کیش

دلیل عدم افتتاح هتل کوروش کیش و هتل های هفت ستاره دیگر ایران بعد از کلنگ زنی، موقعیت مکانی نامناسب، عدم توجه به اقلیم و زندگی بومیان، سختی تامین مصالح و آسیب های بعدی بوده است. اما این تنها دلیل برای ندادن مجوز افتتاح به هتل های هفت ستاره در ایران نیست و همچنان عده ای به دنبال پیدا کردن دلیل های محکم دیگری می باشند.

بیشتر بخوانید :
منابع :