مسجد خاتم الانبیاء کیش در یکی از منطقه های بومی این جزیره ساخته شده است. مسجد خاتم الانبیاء در شمال غربی کیش ناحیه سفین وجود دارد. این مسجد یکی از کهن ترین و حائز اهمیت ترین مساجد در جزیره کیش بوده و تاکنون مورد استفاده عموم قرار گرفته است. 

مسجد ختم الانبیاء کیش

مسجد خاتم الانبیاء کیش از مساجد تاریخی کیش می باشد که برای کیشوندان و گردشگران دارای اهمیت و مورد احترام است. نماز جماعت و کلیه مراسم های مذهبی از قبیل تعزیه در ماه محرم و صفر و شهادتین اهل بیت، مجالس ختم اموات، دادن نذری، جلسات قرآن، سخنرانی های مذهبی و ... در این مکان برگزار می گردد.

برترین مراکز مذهبی کیش را ببینید

مسجد خاتم الانبیاء کیش مکانی مقدس برای عبادت بوده که حال و هوایی متفاوت دارد و برای راز و نیاز با خدا بسیار بی نظیر خواهد بود. در نمای داخلی و بیرونی مسجد نماد های اسلامی، تصاویر مربوط به اهل بیت، خطاطی های قرآنی به چشم می خورد و فضای مسجد را معنوی تر کرده است.

نمای داخلی و بیرونی این مسجد آجری می باشد و افرادی که برای دیدن مسجد خاتم الانبیاء به آن مراجعه می کنند به ادوار گذشته می برد. گردشگران در هنگام سفر خود می توانند برای نماز و عبادت به این مکان مقدس بروند. مسجد خاتم الانبیاء از مساجد زیبای کیش نیز به شمار می رود.

مقاله مرتبط : مسجد امیرالمؤمنین (ع) کیش

صدای اذان از مناره های مسجد قدیمی خاتم الانبیاء

دو مناره بلند در اطراف مسجد خاتم الانبیاء بنا شده که جلوه ای خاص تر را به این مسجد بخشیده است. هنگام نماز از این مناره ها صدای دلنشین اذان شنیده می شود و محله سفین را غرق معنویت می کند. مناره های مسجد رو به دریای خلیج فارس بوده و تفاوتی را نسبت به دیگر مساجد به وجود آورده است.

پیامبر اسلام (ص) اولین مسجد را در مدینه با دست های خود و به کمک دوستدارانش ساخت و فرمودند این مکان مقدس برای عبادت یکتا پرستان بوده و نمادی از دین اسلام و مسلمانان می باشد. همچنین می خواستند تا آنجایی که می شود مسلمانان مسجدهایی استوار بسازند تا جایگاه ویژه ای در نزد خدا داشته باشند.

معرفی مراکز مذهبی کیش

بیشتر بخوانید : مسجد ماشه کیش

مساجد جزیره کیش

در جزیره کیش ایران، مسجد های زیادی بنا شده تا گفته های پیامبر (ص) نادیده گرفته نشود. از این مساجد می توان به، مسجد امیرالمؤمنین، مسجد ماشه، مسجد جامع نور، مسجد امام حسن مجتبی (ع)، مسجد روی آب، مسجد حضرت زینب (س)، مسجد امام صادق (ع)، مسجد امام سجاد(ع)، مسجد امام حسین (ع) و ... اشاره کرد.

ناگفته نماند مساجد قدیمی جزیره کیش ازجمله، مسجد خاتم الانبیاء، مسجد امیر المؤمنین، مسجد ماشه و مسجد نور است، که قدمتی بالای نیم قرن دارند. برخی از این مسجد ها تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی هستند که این سازمان بعضی از آن ها را در سال 1370 از جمله مسجد خاتم الانبیاء مورد بازسازی قرار داده است.

مسجد خاتم الانبیاء کیش متعلق به برادران اهل سنت بوده که همه فعالیت های مذهبی در این مکان طبق باور های آن ها می باشد. البته ورود شیعه ها در مسجد خاتم الانبیاء بلامانع بوده و می توانند به خواندن نماز مشغول شوند. پیشنهاد کیشلندیار به گردشگران این است که حتما از مسجد خاتم الانبیاء دیدن نمایند.

بیشتر بخوانید :
منابع :