راهنمای گردشگری کیش

برای سفر به کیش چی لازمه

تازه ترین راهنمای کیش اولیها | نکات مهم در سفر به کیش
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
هاپ آن هاپ آف کیش
هاپ آن هاپ آف کیش وسیله ای است که به تازگی در جزیره کیش ایجاد شده و شما را به یک گشت جزیره عالی دعوت می کند. اکثر گردشگرانی که ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
دانشگاه های کیش
دانشگاه های کیش، در واقع زیر مجموعه دانشگاه های تهران و صنعت شریف است که تحت نظر این مکان های معتبر علمی مشغول فعالیت می باشند. در جزیره زیبای کیش ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
مکان های تاریخی کیش
مکان های تاریخی کیش از دیدنی های جذاب جزیره مرجانی کیش است که روزانه افراد بسیاری ازاین مکان ها دیدن می نمایند. این مکان های تاریخی دارای قدمت بالایی بوده ...
مهلا آرمنده مهلا آرمنده
راهنمای مسافر ۱ ۵ دقیقه مطالعه
پلاژ بانوان کیش
پلاژ بانوان کیش به نوعی یکی از پیشرفت های جزیره کیش در صنعت گردشگری حسوب می شود. با ایجاد پلاژ های مخصوص برای بانوان در جزیره کیش، راحتی و آرامش ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
تاکسی کیش
تاکسی کیش یکی از موضوعات مهم برای سفر به جزیره کیش محسوب می شود. گردشگرانی که قصد سفر به جزیر مرجانی کیش را دارند اغلب با هواپیما به این جزیره ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
پوشش در کیش
کیش، جزیره ای که برخی فکر می کنند می توانند هر لباسی بپوشند. اما به راستی گردشگران می توانند هر پوششی داشته باشند؟ پوشش در کیش برای زنان بومی چگونه ...
اکرم ترشیزی اکرم ترشیزی
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
فرودگاه بین المللی کیش
فرودگاه بین المللی کیش یکی از موضوعاتی می باشد که در بررسی جزیره کیش بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. جزیره کیش به دلیل آب و هوای بسیار عالی ...
عاطفه بیدرنگ عاطفه بیدرنگ
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
تور کیش و خدمات ویژه آن
تور کیش و درباره آن بیشتر بدانیم نام عنوانی است که شما عزیزان با سواحل رویایی، دریاهای گرمسیری، مناظر سرسبز و آفتاب بی پایان آشنا خواهید شد. این ها تشکیل ...
مهلا آرمنده مهلا آرمنده
راهنمای مسافر ۰ ۵ دقیقه مطالعه
تور لحظه آخری کیش، سفری ارزان قیمت
تور لحظه آخری کیش یکی از روش های درخواست تور کیش است که می توان با قیمتی فوق العاده رزرو کرد. این تور مورد توجه  بسیاری از گردشگران تور کیش ...
مهلا آرمنده مهلا آرمنده

راهنمای مسافر کیش به گردشگران کمک می کند تا جزیره زیبای مرجانی کیش را بهتر بشناسند و نکاتی درباره چگونگی دسترسی به مراکز تفریحی و گردشگری را بیاموزند و به راحتی مسیر ها را تشخیص دهند. همچنین از تنوع تفریحات، مراکز خرید، نوع پوشش در فصل های مختلف بیشتر بدانند.

راهنمای مسافر کیش در سایت کیشلندیار، هر نکته ای که گردشگران بخواهند در مورد آن اطلاعات کسب کنند را در محتویات خود دارد. این سایت معتبر می کوشد تا اطلاعاتی صحیح درباره سفر کیش را به گردشگران ارائه دهد. همچنین رزرو تور کیش و هتل کیش در سایت کیشلندیار تنها با چند کلیک ممکن خواهد بود.

درباره جزیره کیش

در راهنمای مسافر کیش درباره جزیره مرجانی کیش توضیحاتی داده شده تا کمی با این جزیره زیبا اشنا شوید. جزیره کیش از زیباترین و شگفت انگیز ترین جزایر در سرتاسر جهان می باشد. این جزیره از دهه 1340 شمسی تا کنون یکی از مقاصد تفریحی و گردشگری ایران محسوب می شود. قبل از آن کیش به عنوان یکی از بندر ها، برای تجارت مروارید و انواع ماهی های تازه استفاده می شده است. 

جزیره کیش اکنون طرفدار های بیشتری در کشور پیدا کرده، چرا که قیمت ارز سر به فلک کشیده وتعداد محدودی از مردم می توانند به کشور های خارجی سفر کنند. از آنجایی که کیش بهترین هتل ها و متنوع ترین تفریحات دریایی و هزینه کمتری را دارا می باشد روزانه از گردشگران بی شماری پذیرایی به عمل می آورد که در عنوان های بعدی راهنمای مسافر کیش به آن اشاره می شود. 

جزیره کیش به زیبایی جزایر خارجی بوده بلکه حتی از برخی جزیره ها نیز زیباتر باشد. این جزیره قدمتی 1000 ساله داشته و برای پادشاهان بسیار محبوب بوده است. کیش در مدت قدمت خود اتفاقات و جنگ های بسیاری را به خود دیده، در زمان جنگ اعراب آن را تصرف کردند و بعد از گذشت چند سالی ایرانیان شورش کرده و علاوه بر کیش تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را فتح کردند.

بهترین تور کیش

بهترین تور کیش دارای قیمت مناسب است که شامل هتلی شیک و تمیز با موقعیت مکانی عالی، پکیج تخفیفات تفریحات، گشت جزیره رایگان باشد، همچنین از شرکتی معتبر تهیه شود. اینگونه می توان بهترین تور کیش را باقیمتی مقرون به صرفه همراه با شرایطی مطلوب را تجربه کرد. در مطلب راهنمای مسافر کیش کیشلندیار به طور مختصر برخی از هتل ها توضیح داده شده است.

بهترین تور کیش زمانی است که باید تمامی شرایط جزیره در نظر گرفته شود. هر فردی که قصد سفر به کیش را دارد، باید به برخی از موارد مانند، چگونگی آب و هوا جزیره، شرایط جوی دریا برای استفاده از تفریحات آبی، نوع ایرلاین و هواپیمای پروازی، هزینه خورد و خوراک، خواندن مطالبی درباره اماکن تاریخی برای کسب اطلاعات بیشتر و ... توجه کند که در راهنمای مسافر کیش تمامی آن ها یاد شده نمود.

بهترین هتل در کیش

بهترین هتل در جزیره مرجانی کیش از دید گردشگران می تواند هتلی با نظافت کامل، موقعیت مکانی ساحلی یا مرکز جزیره باشد، همچنین لول هتل به تدریج از 3 ستاره تا 5 ستاره بوده که قیمتی پایین داشته باشد. از دیگر ویژگی های بهترین هتل در کیش غذای با کیفیت به همراه صبحانه بوفه کامل است.

پیشنهاد راهنمای مسافر کیش به شما، هتل ترنج کیش است که 5 ستاره و یکی از برترین ها در خاورمیانه می باشد. هتل داریوش کیش گزینه ای دیگر برای اقامت است که از نظر کیفیت دست کمی از هتل ترنج ندارد. هتل فلامینگو کیش از دیگر پیشنهادهای ما به شما برای اسکان در جزیره می باشد، زیرا از نظر کیفیت غذایی عالی می باشد.

یکی دیگر از توصیه های راهنمای مسافر کیش به شما برای اقامتی ارزان، هتل رویان قائم کیش است که کیفیتی بسیار بالا داشته و قیمتی منصفانه دارد. هتل سیمرغ کیش و هتل گامبرون کیش از دیگر هتل هایی هستند که می توانید در آن ها اقامتی مقرون به صرفه را تجربه نمایید.

معرفی خیابان های مهم جزیره کیش

در این قسمت از راهنمای مسافر کیش قصد داریم شما را با خیابان های مهم کیش آشنا نماییم. خیابان های مهم و مسکونی کیش مسلماً بسیاری از هتل ها را درون خود جای داده اند. خیابان های کیش شامل بلوار ایران، بلوار خلیج فارس، بلوار ساحل، بلوار دریا، خیابان سنایی و خیابان رودکی می شود. 

در بلوار ساحل هتل هایی بسیری قرار دارند که با انتخاب آن ها می توانید به آسانی پا به سواحل خلیج فارس بگذارید. خیابان رودکی، بلوار مروارید، میدان پردیس، میدان امیر کبیر، بلوار موج دریا و خیابان جهان از دیگر خیابان های مهم کیش هستند که با انتخاب یکی از هتل های کیش به مراکز خرید پردیس (میدان پردیس)، رستوران شاندیز صفدری (خیابان جهان) و ... دسترسی خواهید داشت.

میدان داریوش، میدان سیری، میدان جاسک، بلوار میرمهنا و شهرک صدف هم جزئی از خیابان های مهم جزیره به شمار می روند که هتل داریوش کیش در میدان داریوش و ویلاهای شخصی در شهرک صدف قرار گرفته اند. در ادامه همراه راهنمای مسافر کیش باشید تا با پوشش در کیش آشنا شوید.

برای سفر به کیش چه پوششی مناسب است؟

جزیره رویایی کیش، منطقه آزاد ایران می باشد. به همین دلیل برای پوشش سخت گیری نمی شود، اما با این وجود بانوان در کنار ساحل باید پوشش خود را حفظ نمایند. زیرا رعایت حجاب در کشور یک قانون می باشد. پوشش بانوان در کیش حتما باید روسری و بلوز آستین دار و شلوار باشد و این رکن اساسی حجاب در کیش است.

بانوان باید به خاطر داشته باشند برهنگی در ساحل خلاف قانون بوده و برخورد جدی خواهد شد. برای راحتی خانم ها پلاژ بانوان در نظر گرفته شده است. آب و هوای جزیره کیش در اکثر روز های سال شرجی می باشد به همین دلیل پوشیدن البسه نخی (ساحلی) و دامن رواج بیشتری دارد. در منطقه بومی کیش پوشش لباس های محلی نخی بلند و شال های نازک با نقاب به چشم می خورد.

در مطلب پوشش در کیش، تمامی جزئیات پوشش بانوان بومی و جنوبی کشور به طور مفصل توضیح داده شده که در نوع خود زیبا هستند. حتی برخی از این لباس ها مانند کندوره به کشورهایی همچون اسپانیا صادر می شوند و از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. شلوار بندری، برقع یا نقاب و ... از اجزای پوشش بانوان در کیش می باشد.

تفریحات پرطرفدار کیش

برخی از افراد تنها برای ریلکس کردن به جزیر سفر می کنند و تنها کاری که دوست دارند انجام دهند، دراز کشیدن در ساحل به همراه چتر آفتابی، کتاب مورد علاقه و ظرف غذا برای پیکنیک، زیرانداز و خوردن آبمیوه خنک در هوایی پاک است. همچنین دیدن دریای شفاف خلیج فارس و شنیدن صدای امواج این تفریح را لذت بخش تر خواهد کرد. در ادامه مطلب راهنمای مسافر کیش مهیج ترین تفریحات کیش توضیح داده شده اند.

برخی دیگر از گردشگران تمایل دارند از تفریحات دریایی کیش استفاده نمایند و هیجان برایشان جذابیت بیشتری دارد. از تفریحات مهیج جزیره کیش می توان به، اسکوتر زیردریایی، غواصی، کشتی آکواریوم، کشتی تفریحی، شاتل، بنانا، پاراسل، فلای بورد، جت اسکی، قایق دیوانه، پدل بورد، کیبل اسکی، کایت بردینگ، پارک بادی مارینا، ماهی گیری و ... اشاره نمود.

اما هیجان در تفریحات غیر آبی کیش هم دست کمی از تفریحات آبی کیش ندارد. به عنوان مثال سافاری کیش یکی از مهیج ترین تفریحات غیر ابی به شمار می رود. جنگ های شبانه، پارک دلفین، باغ پرندگان، بالن سواری، گشت جزیره، قلعه وحشت کیش، جایروکوپتر، رستوران ها، رنت خودرو، سینما 6 بعدی، بانجی جامپینگ، پینت بال، شهربازی هایلند، پاراگلایدر، ماساژ، اسپا و ... می باشد. گردشگران برای اطلاعات بیشتر می توانند بر روی کلمه تفریحات کیش کلیک کنند.

راهنمای مسافر کیش و معرفی مکان های تاریخی کیش

مکان های تاریخی کیش در یک گشت جزیره  یک روزه می تواند خلاصه شود. این اماکن، کشتی یونانی، شهر حریره، خانه بومی ها، درخت سبز، دره پرتغالی ها، شهر زیرزمینی کاریز، جزیره هندورابی، اسکله تفریحی کیش، بوستان آهوان، پارک ساحلی سیمرغ، پارک شهر، پارک های ساحلی و مراکز خرید از این قبیل اند.

پلاژ بانوان در کیش

وجود پلاژ بانوان و آقایان در کیش یکی از پیشرفت های جزیره در صنعت گردشگری می باشد. خانم ها نمی توانند همانند آقایان با هر پوششی در ساحل های کیش به شنا بپردازند. به همین دلیل پلاژ بانوان کیش افتتاح گردید تا به راحتی با لباس مخصوص شنا و در امنیت کامل شنا و آبتنی کنند. همچنین می توانند در ساحل مخصوص پلاژ حمام آفتاب بگیرند.

در این مکان غریق نجات های خانم مستقر شدند تا اگر خطری شناگران را تهدید کرد به کمک آن ها بشتابند. اینگونه بانوان می تواند فرزندان خود را به پلاژ برده و با خیال راحت در کنار آن ها آبتنی کنند. این پلاژ مساحتی 20 هزار متر مربعی در شمال شرقی جزیره دارد. دیواره های این مکان بلند و بدون دید است.

لازم به ذکر است سایه بان هایی در پلاژ بانوان وجود دارند که سرتاسر محیط را احاطه کرده است. پرواز هواپیما و سایر برخی از وسایل تفریحی پرنده مثل بالن، جایروکوپتر، پاراسل و ... در جهت پلاژ بانوان ممنوع می باشد. امکانات این پلاژ، حمام اختصاصی با آب شیرین، بوفه خوراکی، سایه بان، وسایل بازی کودکان، اجاره تیوب، صندلی مخصوص آفتاب گرفتن و وجود غریق نجات های حرفه ای می باشد.

پلاژ آقایان جزیره کیش

پلاژ آقایان بسیار مجهز تر است و امکانات رفاهی بیشتری را دارا می باشد. از امکانات این پلاژ می توان، جت اسکی، پاراشوت، قایق های بادبانی، غواصی، امکانات قایق رانی پاروئی، هندبال ساحلی، اتاق ماساژ، زمین والیبال ساحلی، زمین فوتبال ساحلی، اسکی روی آب، حمام اختصاصی با آب شیرین، وسایل بازی کودکان، بوفه خوراکی، اجاره تیوب، سرویس بهداشتی، نمازخانه، صندلی مخصوص آفتاب را نام برد.

پلاژ آقایان واقع در شمال شرقی جزیره به مساحت 1000 متر مربع می باشد. غریق نجات های حرفه ای در این مکان وجود دارند و هنگام خطر غرق شدن به کمک افراد می روند. همچنین افرادی که شنا بلد نیستند می توانند با کمک این غریق نجات ها به خوبی شنارا یاد بگیرند.

سیستم حمل و نقل کیش

یکی از اصلی ترین اجزای راهنمای مسافر کیش سیستم حمل و نقل آن می باشد که در ادامه خواهید خواند. جزیره کیش مساحتی حدود 90 کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن 39،853 نفر می باشد. بنابراین باید سیتم حمل و نقلی مناسب برای کیشوندان داشته باشد. علاوه بر آن سالانه چند هزار نفر به جزیره کیش سفر می کنند. وسایل حمل و نقل عمومی در کیش، ون، تاکسی، خودرو های شخصی، مینی بوس پیشرفته می باشد.

تاکسی در کیش

استفاده از تاکسی ساده ترین راه حل برای سفر درون جزیره است. زیرا یکی از اصلی ترین وسایل حمل ونقل در کیش می باشد. تاکسی ها در کیش به رنگ های سفید و زرد هستند. تاکسی های سفید برای سفرهای دربستی و تاکسی های زرد برای مسیر های کورسی استفاده می شوند. با نصب اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی می توان با قیمت مناسب به سرتاسر جزیره به همراه خانواده سفر نمود.

در بین وسایل عمومی حمل و نقل مینی بوس ها و ون ها ارزانتر می باشند. زیرا در مسیر های گوناگون تردد می کنند. این مینی بوس ها از خیابان های اصلی جزیره عبور کرده و در مقابل بیشتر جاذبه های گردشگری ایستگاه دارند. همچنین دارای سیستم سرمایشی بوده و در فصل گرما نیز مناسب برای مسافرت درون جزیره هستند.

حمل نقل با خودرو شخصی گردشگران در کیش امکان پذیر است، اما اتومبیل ها باید مدل بالایی داشته باشند و زیر مدل 90 اجازه ورود نخواهند داشت. همچنین باید هزینه ورودی و لنج را پرداخت نمایند. در تعطیلات نوروز که تعداد ماشین ها زیاد است، ورود کامیون، اتوبوس، ون، تاکسی، وانت ممنوع می باشد.

فرودگاه کیش

فرودگاه بین المللی کیش دارای مساحت 9 کیلومتر مربع در ارتفاع 31 متری از سطح دریا می باشد. این فرودگاه دارای 4 ترمینال بوده و یکی از پرترافیک ترین فرودگاه های ایران است. امکانات این مجموعه، پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، اورژانس پزشکی، خدمات پستی و بانکی، فروشگاه های مخصوص خید سوغاتی، امانت بار، خدمات سی آی پی و ترانسفر با ماشین لیموزین، بخش های اشیاء گمشده می باشد.

اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو بدون راننده، یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در جزیره کیش می باشد. شرکت های متعددی در جزیره وجود دارند که خودروهایی لوکس با تمامی تجهیزات را برای گردشگران در نظر گرفته اند. از آنجایی که ماشین ها مدل بالا هستند هزینه رنت شان تقریبا بالا می باشد.

رنت خودرو در کیش سبب شده تا گردشگران دردسری از جانب ورود ماشین شخصی به کیش را نداشته باشند و اینکه به همراه خانواده همه مکان های دیدنی جزیره را از نظر بگذرانند. سواری با اتومبیل های شیک و گران می تواند لذت بخش باشد. رزرو آنلاین این ماشین ها در سایت کیشلندیار امکان پذیر خواهد بود.

دانشگاه های کیش

کیش دارای دانشگاه های معتبری است که به دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران وابسته هستند. همه مقاطع از جمله کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا در این دانشگاه ها در رشته هایی مثل مهندسی برق والکترونیک، حقوق، فناوری اطلاعات، ام پی ای و ... تدریس می شود.

پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف، پردیس بین المللی کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش، دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش، دانشگاه پیام نور مرکز بین المللی کیش از دانشکده های فعال این جزیره محسوب می شوند.

آیا در کیش پالایشگاه خصوصی وجود دارد؟

در کیش پالایشگاه های گاز و نفت وجود دارد. در پالایشگاه گاز جزیره فرآورده هایی تولید شده و برای فروش داخلی و خارجی عرضه می گردد. همچنین وجود پالایشگاه نفت به اعتبار این جزیره افزوده و باعث شده تا یکی از مراکز اقتصادی کشور به شمار رود.

شهرک صنعتی در کیش

شهرک های صنعتی بسیاری در جزیره کیش می باشند اما متآسفانه بیشتر آن ها فعالیت ندارند. مسئولان این واحد ها در رابطه با فعال نبودن شهرک ها اعتراضات و شکایاتی درباره تآثیر تحریم بر تولید و ناسازگاری برخی بانک ها برای ارائه تسهیلات دارند. برخی از کارخانه های این منطقه تعطیل بوده و کارگران نیز حقوقی دریافت نکرده اند.

اکنون با تحویل سال 1399 هجری شمسی و نام گذاری سال توسط رهبر به عنوان رونق تولید کمی از این مشکلات شهرک های صنعتی کاسته شد. برخی از کارخانه های تعطیل شده شروع به کار کرده و به استخدام نیروی کار پرداختند. همچنین سرمایه گذاری هایی برای پیشرفت در این منطقه انجام شده است.

توصیه های راهنمای مسافر کیش به گردشگران تور کیش

سایت کیشلندیار به افرادی که از این سایت به خرید آنلاین تور و رزرو هتل می پردازند توصیه می کند برای سفر حتما یک سری وسایل لازمه را با خود حمل کنند. این وسایل از جمله جعبه کمک های اولیه، دفترچه بیمه، مدارک لازمه، واچر هتل و بلیت های هواپیما، چمدان مناسب، لباس های ضروری و مناسب با فصل سال و ...است.

داشتن دوربین عکاسی نیز لازم بوده چرا که در کیش عکاسانی وجود دارند که هزینه های زیادی را برای چاپ عکس دریافت می کنند. پس بهتر است با خود دوربین عکاسی حمل شود. همچنین اینکه سرتاسر جزیره کیش پراز مناطق دیدنی و زیبا بوده که نمی شود از آن ها عکس نگرفت. کیشلندیار سفری خوش را برای گردشگران تورکیش آرزومند است.