دانشگاه های کیش، در واقع زیر مجموعه دانشگاه های تهران و صنعت شریف است که تحت نظر این مکان های معتبر علمی مشغول فعالیت می باشند. در جزیره زیبای کیش دانشگاهی که منحصر به آن باشد وجود ندارد و تنها چند دانشگاه در کیش تاسیس شده اند که وابسته به مراکز علمی و تحقیقاتی هستند.

راهنمای مسافر کیش را مطالعه کنید

دانشگاه های کیش چه نامی دارد؟

دانشگاه های کیش شامل پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه آزاد کیش، انشگاه علمی کاربردی و پیام نور می شود. در دانشگاه پردیس بین المللی کیش، دوره های تخصصی و حرفه ای برگزار می شود. نکته جالب توجه درباره این دانشگاه ها، برگزاری کلاس های تخصصی به زبان انگلیسی می باشد. به این معنی که هر دانشجو باید با زبان انگلیسی صحبت کند.

دانشگاه تهران پردیس بین المللی کیش

در دانشگاه تهران پردیس کیش تنها 3 رشته تخصصی برگزار می شود که شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. این دانشگاه کیش با سیاست های دانشگاه تهران، هماهنگ بوده و بیشترین رشته هایی که در آن پذیرفته می شوند، مربوط به امور مالی، بازرگانی و ... است.

معرفی تاکسی کیش

در مقطع کارشناسی این دانشگاه کیش رشته هایی همچون طراحی صنعتی، مهندسی معماری و حقوق برگزار می گردد. در مقطع کارشناسی ارشد رشته هایی نظیر مالی، گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک، کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید، تحقیقات آموزشی، مدیریت جهانگردی و گرایش بازار یابی جهانگردی، منابع انسانی و انبوهی دیگر پذیرفته می شود.

دانشگاه صنعتی شریف کیش

از دانشگاه های کیش که بسیار معتبر بوده و از نظر چارت سازمانی فوق العاده است، می توان به دانشگاه صنعتی شریف کیش اشاره کرد. این دانشگاه هم در پردیس بین المللی کیش قرار گرفته و نزدیکی خوبی به دانشگاه تهران دارد. دانشگاه صنعتی شریف کیش در سال 84 هجری شمسی آغاز به کار کرد که از ساختمانی بسیار با شکوه و بزرگ برخوردار می باشد.

پوشش در کیش و زیبایی پنهان

دانشگاه صنعتی شریف کیش، یک دانشگاه برپایه رشته صنعتی است که روش ورود به این دانشگاه تنها از رشته علوم ریاضی، امکان پذیر است. در این دانشگاه نیز 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می شود. مهندسی مکانیک، مهندسی مکانیک (مکاترونیک)، فناوری اطلاعات، مهندسی عمران و کامپیوتر از جمله رشته های کارشناسی این دانشگاه کیش هستند.

در دانشگاه صنعتی شریف کیش کلاس های کارشناسی ارشد در سطح بالا (MBA) برگزاری  می شود که با دانشگاه مالتی مدیای مالزی نیز همکاری تنگاتنگی دارد. دوره های دکتری دانشگاه صنعتی شریف نیز پیشرفته بوده که تمامی این رشته ها در این چهارچوب نمی گنجد.

مقاله فرودگاه کیش را از دست ندهید

دانشگاه پیام نور کیش و علمی کاربردی کیش

از دیگر دانشگاه های کیش می توان به دانشگاه پیام نور کیش و دانشگاه علمی کاربردی کیش اشاره کرد. این دانشگاه ها برای افرادی مناسب هستند که مشغله کاری بالایی داشته و می خواهند مدرک تحصیلی خود را در دانشگاهی بسیار معتبر اخذ نمایند. همانطور که از نام این دانشگاه ها پیدا است بیشتر رشته ها نظیر علوم انسانی، علوم تجربی و ... را می توان در این دانشگاه های کیش اخد نمود.

مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار، مدیریت بازرگانی، مترجمی زبان انگلیسی، صنایع دستی، ادبیات فارسی، علوم تربیتی، الهیات، مدیریت پروژه، مدیریت اجرایی و ... از جمله رشته هایی هستند که در دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور کیش، دانشجو پذیرش می کنند.

بیشتر بخوانید :
منابع :