فرودگاه بین المللی کیش یکی از موضوعاتی می باشد که در بررسی جزیره کیش بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. جزیره کیش به دلیل آب و هوای بسیار عالی و تفریحات فوق العاده هر ساله تعداد انبوهی از گردشگران را به سمت خود جذب می کند. همین امر سبب شده تا ما در این مقاله به معرفی فوردگاه کیش و راه دسترسی به این جزیره بپردازیم.

فرودگاه بین المللی کیش با ایجاد پرواز های مختلف از نقاط مختلف ایران و دنیا، یکی از راه های دسترسی به این جزیره محسوب می شود. اگر علاقه مند به مشاهده مطالبی درباره فرودگاه بین المللی کیش هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید. عواملی از جمله تاریخ احداث، امکانات، چگونگی افتتاح این فرودگاه و محل قرار گیری آن موضوعاتی هستند که ما در این مقاله به آن ها پرداخته ایم.

راهنمای مسافر کیش همراه دوم سفر

مقاله مرتبط: تور کیش

کمی درباره نحوه احداث و تاریخچه فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش پس از انتخاب روستایی به نام ماشه در سال 1352 به عنوان محل قرار گیری آن، در این مکان احداث شد. عملیات ساخت فرودگاه بین المللی کیش در سال 1356 به پایان رسید که پس از آن در چند دوره به صورت خصوصی افتتاح گردید. این فرودگاه در هفتم آبان ماه سال 1356 با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد به طور رسمی افتتاح شد. 

فرودگاه بین المللی در کیش پس از افتتاح و گذشت چند سال در سال 1373 با تجهیز باند فرودگاه به چراغ های مخصوص پرواز در شب، پروازهای شبانه را به برنامه های خود افزود. جالب است بدانید فرودگاه بی المللی کیش در آن زمان به عنوان مهم ترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه کشور پس از فرودگاه مهر آباد شناخته می شد.

معرفی راهنمای مسافر کیش

مشخصات فرودگاه بین المللی کیش و امکانات آن

مالکیت فرودگاه بزرگ کیش به سازمان منطقه آزاد کیش تعطق دارد. این فرودگاه حدود 9 کیلومتر مربع مساحت را دارا می باشد که در ارتفاع 31 متری از سطح دریا بنا شده است. یکی از دلایل اهمیت این فرودگاه وجود 4 ترمینال در فضای آن محسوب می شود که جمع کثری از گردشگران خارجی و داخلی را پاسخگو می باشد.

فرودگاه بین المللی کیش به دو باند موازی مجهز است که می توان گفت پهنای هر یک از این باند ها حدود 45 متر محاسبه شده است. مساحت ترمینال های داخلی فرودگاه نیز 9500 متر مربع و مساحت ترمینال های خارجی آن 4000 متر مربع می باشد. در ادامه مطلب به توضیحی مختصر درباره امکانات این فرودگاه خواهیم پرداخت تا شما عزیزان هنگام مراجعه دچار سردرگمی نشوید.

چه امکاناتی در فرودگاه بین المللی کیش وجود دارد؟

فرودگاه بین المللی کیش مجهز به تمامی امکانات رفاهی و مورد نیاز گردشگران برای یک پرواز عالی می باشد. از جمله امکانات در این فرودگاه می توان به اوراژانس پزشکی، رستوران، پارکینگ، خدمات حمل و بسته بندی بار، خدمات بانکی و صرافی، خدمات پستی و فروشگاه های مخصوص برای خرید سوغات مورد نیاز گردشگران اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری کیش

همچنین فرودگاه در کیش قابلیت هایی نظیر دسترسی به اینترنت پر سرعت، خدمات ویژه پاویون، خدمات لیموزین، امانت بار، بخش اشیاء گمشده، خدمات سی آی پی، خدمات برگزاری جلسات و .... را دارد. گردشگران می توانند پس از خروج از این فرودگاه به وسیله 14 خط تاکسی به هر کجای جزیره دسترسی پیدا کنند. اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی نیز از دیگر امکانات این فرودگاه به حساب می آید.

درباره راهنمای مسافر کیش بیشتر بدانید

شرکت های هواپیمایی فعال در فردوگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش یکی از پر اهمیت ترین فرودگاه های کشور می باشد که شرکت های هواپیمایی مختلفی اعم از خارجی و داخلی در حال فعالیت و مشارکت با آن می باشند. هواپیمایی اترک، هواپیمایی عراق، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی کارون، هواپیمایی معراج، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی قشم از جمله شرکت های در حال فعالیت در این فرودگاه هستند.
 

بیشتر بخوانید :
منابع :