مسجد جامع نور کیش یکی از اماکن مذهبی در جزیره زیبای کیش می باشد که از اهمیت بالایی برای گردشگران برخوردار است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران تور کیش پس از سفر به این جزیره مرجانی، از این مسجد بی نظیر دیدن می کنند. همین امر سبب شده تا ما به مقاله ای جامع درباره این مسجذد بپردازیم.

اماکن مذهبی کیش را بیشتر بشناسیم

مسجد جامع نور کیش از جمله مراکز مذهبی است که مخصوص به اهل تسنن می باشد. معماری این مسجد بسیار زیبا و منحصر به فرد طراحی شده که چشم هر بیننده ای را در ابتدای مراجعه به آن خیره نگه می دارد. می توان گفت مسجد جامع نور کیش بزرگترین و وسیع ترین مسجد مربوط به اهل تسنن در جزیره به حساب می آید.

مقاله مرتبط: مسجد ماشه کیش

معماری منحصر به فرد در مسجد جامع نور کیش

مسجد جامع نور در کیش همانطور که در بالای مقاله گفته شد از معماری منحصر به فردی برخوردار است. تلفیقی از معماری اسلامی و ایرانی جلوه ای خاص به نمای این مسجد می بخشد که زیبایی آن را دو چندان می کند. این مسجد د منطقه میر مهنا قرار گرفته است که یکی از مناطق به نام در کیش شناخته می شود. 

کار ساخت بنای مسجد جامع کیش از سال 1356 آغاز شد و پس از دو سال در سال 1358 به پایان رسید. این مسجد در فضای خود دارای تنها یک مناره می باشد که اذان و اقامه اهل تسنن را در آن پخش می کنند. این مسجد از آن سال به بعد تا کنون در حال فعالیت می باشد و جمع کثری از مردمان اهل تسنن در آن به برگزاری نماز ها پنجگانه و نماز جمعه می پردازند.

بیشتر بخوانید: مسجد خاتم الانبیاء کیش

معرفی مراکز مذهبی کیش

مزیت های مسجد جامع کیش و مراسمات اجرا شده در آن

مسجد جامع نور کیش از آن دسته اماکن مذهبی بسیار قدیمی می باشد که از گذشته تا کنون مراسماتی نظیر عزاداری ها و مجالس خاص در آن برگزار می شود. از جمله مزیت های این مسجد می توان به برگزاری کلاس های آموزش قرآن کریم،  حفظ و تجوید ویژه کودکان و .... اشاره نمود. همچنین مراسمات مذهبی نظیر مولود رسول اکرم (ص) و ... نیز در این مسجد برگزار می شود. شما می توانید پس از سفر به کیش به منطقه میر مهنا(سفین قدیم) مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید :
منابع :