مسجد امام حسن مجتبی کیش جزء اماکن مذهبی این جزیره مرجانی بوده که در شهرک صدف کیش بنا گردیده است. مسجد امام حسن مجتبی (ع) از نمای بیرونی و داخلی آجری تشکیل شده که کاشی هایی آبی رنگ بر روی دیواره های بیرونی مسجد خود نمایی می کند و به زیبایی این ساختمان افزوده است.

مراکز مذهبی کیش را بشناسید

مقبره پنج شهید گمنام در مسجد امام حسن مجتبی (ع) کیش

مسجد امام حسن مجتبی (ع) کیش محوطه ای زیبا دارد که با نخل های سبز سر تا سر آن پوشیده شده است، همین امر باعث شده تا این مسجد جزیره کیش منحصر به فرد باشد. در محوطه مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام پنج شهید گمنام جزیره کیش دفن شده اند و فضای مسجد را معنوی تر کرده اند.

در این مسجد کیش چه برنامه هایی برگزار می شود؟

گردشگران می توانند هنگام ورود به مسجد امام حسن مجتبی فاتحه ای نثار روح این شهیدان گمنام کنند. در این مسجد برنامه های فرهنگی متعددی انجام می شود. این برنامه ها از قبیل، تفسیر قرآن، دوره قرآن، قرائت قرآن، خوشنویسی، کتابخوانی، تفسیر نهج البلاغه، حفظ قرآن مجید و ... می باشد.

مسجد ماشه کیش، مورد احترام اهل تسنن و شیعه

در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مسابقاتی نیز در رابطه با این برنامه های فرهنگی انجام شده که در نهایت به افرادی که در مسابقات برنده شوند جوایز نفیسی داده خواهد شد. کتاب نهج البلاغه از امام علی علیه السلام و داستان های قرآنی برای جوانان و نوجوانان توسط روحانی ها با زبانی ساده آموزش داده می شود.

کتابخانه مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در کیش

مسجد امام حسن مجتبی (ع) دارای کتابخانه ای بزرگ بوده که کتاب هایی با موضوعات  قرآنی، داستانی، تاریخی، اعتقادی، اقتصادی و اجتماعی دارد. نوجوانان ساکن کیش استقبال زیادی از برنامه ها و کتابخانه این مسجد کرده و همواره در بیشتر جلسات آن شرکت می کنند.

همچنین مسجد امام حسن مجتبی یکی از کانون های برگزاری جلسه های سخنرانی خطیبان معروف کشور در ماه های محرم، صفر، رمضان و دیگر شهادت ها می باشد. در اعیاد نیز مراسم ها و مولودی های بسیاری برگزار شده و نماز جماعت در هنگام صبح، ظهر و شب در این مکان خوانده می شود.

معرفی مسجد خاتم الانبیاء کیش

برای دیدن عکس ها، آدرس مسجد امام حسن مجتبی و اطلاعات بیشتر درباره اماکن مذهبی دیگر کیش می توانید به سایت کیشلندیار مراجعه نمایید. این سایت برترین مطالب روز جزیره کیش را برای اطلاع بیشتر گردآوری کرده است.

بیشتر بخوانید :
منابع :