معماری هتل داریوش کیش یکی از ویژگی های مهم برای محبوبیت این هتل در بین گردشگران و حتی دیگر هتل های برتر در جزیره کیش محسوب می شود. همین امر سبب شده تا ما در این مقاله به بررسی دقیق تر از معماری این هتل بپردازیم. قطعا با دیدن عکس ها و یا از نزدیک دیدن نمای این هتل برای معماری آن کنجکاو شده اید. با ما تا پایان این مطلب همراه شوید تا هر آنچه را که باید، درباره معماری هتل داریوش جزیره کیش به دست آورید.

آنلاین هتل داریوش کیش را رزرو کنید

معماری هتل داریوش کیش بسیار منحصر به فرد و بی نظیر طراحی شده است. به گونه ای که در همان نگاه اول، برای لحظه ای شما را خیره نگه می دارد. اکثر گردشگران تور کیش که این هتل را به عنوان مقصدی برای اقامت در جزیره انتخاب می کنند، آوازه معماری آن را بارها شنیده اند. دیدن عکس هایی از نمای این هتل بی شک شما را برای اقامت در آن ترغیب می کند.

معماری هتل داریوش کیش الهام گرفته از چه سبکی است؟

معماری هتل زیبای داریوش کیش برگرفته از سبک معماری تخت جمشید طراحی شده است که قطعا با توجه به نام این هتل متوجه آن شده اید. اگرچه تخت جمشید و عظمت آن در هیچ کجا همانندی ندارد، اما طراحان هتل داریوش کیش تمام سعی خود را کرده اند تا حسی همانند شاهان هخامنشی را به مهمانان این هتل منتقل کنند.  

معماری هتل جذاب داریوش کیش با ظرافت های زیادی طراحی شده است که در گوشه و کناره این هتل کیش نمایانگر آن ها خواهید بود. نقوش های سنگی که در دیواره های این هتل نقش بسته اند به خوبی هنر دست سنگ تراشان حرفه ای، ایرانی را به چشم می کشند. 

هنگام قرار گرفتن در رو به روی هتل خاص داریوش کیش 6 ستون را در سمت چپ در ورودی و 6 ستون دیگر را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. بر سر هر کدام از ستون ها مجسمه مشهور پرسپولیس قرار دارد که در ادامه مطلب به توضیح مختصری از این مجسمه خواهیم پرداخت.

هتل 5 ستاره داریوش کیش با قیمت ویژه

مجسمه پرسپولیس یکی از طراحی های هتل داریوش کیش

مجسمه پرسپولیس یکی از برترین مجسمه های تخت جمشید می باشد. با قرار گرفتن این مجسمه بر سر ستون های هتل داریوش کیش ابهت و جذبه این هتل را در همان ابتدای ورود به شما منتقل خواهد کرد. مجسمه ای دو سر که نماد حیوانی از چند نژاد مختلف است زیبایی خاصی را به چشم شما می کشد. به گفته ای دلیل ساخت این مجسمه در تخت جمشید به خاطر افسانه هایی است که از امپراطوری هخامشی و وجود این حیوان به چشم می خورد. 

حیوانی که مجسمه پرسپولیس را از آن ساخته اند تلفیقی از گردن اسب، دهانش مانند نوک عقاب، پنجه و دندانی شبیه به شیر می باشد. این مجسمه همان تندیس 2 سر گریفین است که آن را ثبت جهانی یونسکو کرده اند. اگر فرصت رفتن به تخت جمشید را نداشته اید، با اقامت در این هتل می تواننید مجسمه هایی نظیر مجسمه پرسپولیس را مشاهده کنید. 

نمای داخلی در هتل داریوش کیش

معماری هتل داریوش کیش علاوه بر نمای بیرونی فوق العاده و زیبا، از فضای داخلی بسیار منحصر به فردی نیز برخوردار است. گردشگران پس گذر از محوطه هتل و رسیدن به پله های ورودی لابی نماد های سربازان هخامنشی را مشاهده خواهند کرد که تداعی کننده تعظیم در برابر مهمانان خواهد بود. همچنین شما می توانید در تمامی دیواره های هتل نقوشی از مرد سنگی بالدار، سربازان هخامنشی، پادشاهان هخامنشی و .... نظاره کنید. 

لابی هتل داریوش کیش، با شکوه و مجلل

حال در این بخش از مطلب به لابی با شکوه و بی نظیر در هتل داریوش کیش خواهیم پرداخت. لوستر های شاهانه و کریستال از جمله تزئینات در لابی این هتل هستند که فضای آن را بسیار روشن و با شکوه کرده اند. رنگ های طلایی به کار رفته بر دیوار ها با تابیدن نور لوستر های بزرگ، جلوه ای خاص را به نمایش می کذارد که شما را به وجد خواهد آورد.

قیمتی عالی برای رزرو هتل بزرگ داریوش کیش

لابی هتل فوق العاده داریوش کیش همچنین تجهیزاتی خاص را برای پذیرایی از مهمانان هتل در فضای خود ایجاد کرده است. مبلمان سلطنتی و در عین حال راحت، یک حس فوق العاده را به شما هدیه می دهند که علاقه مند هستید ساعت ها در انتظار بر روی این مبلمان بنشینید. نماد های امپراطوری هخامنشی بر روی مبلمان لابی این هتل نیز قابل مشاهده می باشد.

مهم ترین ویژگی درباره لابی هتل بی نظیر داریوش کیش بزرگی و عظمت آن است. این لابی به عنوان بزرگترین لابی در بین هتل های کیش محسوب می شود که حسی فوق العاده را به مهمانان منتقل خواهد کرد. شما می توانید ساعت ها به استراحت و یا حتی قرار های دوستانه در این لابی بپردازید و از فضای فوق العاده آن لذت کافی را کسب کنید.

 دلیل معماری خاص هتل داریوش کیش و ساخت اینگونه

مالک هتل داریوش کیش شخصی به نام حسین ثابت بوده است که مدت ها رویای ساخت یک هتل شبیه به تخت جمشید را در سر می پروراند. سرانجام هتل داریوش توسط این فرد خلاق و عاشق تخت جمشید بنا شد و یک معماری بی نظیر را به چشم گردشگران کشید. معماری این هتل سبب شده نه تنها ایرانیان بلکه گردشگران خارج از کشور نیز توجه بسزایی به این هتل داشته باشند.

منابع :