رصدخانه تیتان کیش یکی از مجهز ترین و پیشرفته ترین رصدخانه های کشور است که علاقه مندان خاص به خود را دارد. مشاهده ستاره ها و سیاره های مختلف در دل آسمان، می تواند از علایق بسیاری از گردشگران و یکی از تفریحات کیش به شمار رود که این رصدخانه، امکان این امر را در جزیره کیش نیز ایجاد کرده است. 

رصدخانه تیتان کیش بر فراز آب های دریای نیلگون خلیج فارس، با پیشرفته ترین تلسکوب ها امکان بازدید از مریخ را برای علاقه مندان فراهم می کند. البته هنوز هم بسیاری از گردشگران از وجود این رصدخانه در جزیره کیش اطلاع ندارند و با آن آشنایی پیدا نکرده اند، از این رو کیشلندیار در مقاله ای جامع، اطلاعاتی درباره این رصد خانه را در اختیار شما گردشگران تور کیش قرار می دهد. با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

آشنایی با مراکز تفریحی و گردشگری در کیش

رصدخانه تیتان کیش و امکاناتی مجهز

همانطور که گفته شد رصد خانه تیتان به عنوان مجهز ترین رصد خانه پرتابل کشور شناخته می شود که به همین دلیل می توان گفت امکاناتی کامل و پیشرفته در آن ایجاد شده است. با وجود تلسکوب ها و لوازم مورد نیز مشاهده آسمان در این رصدخانه، علاقه مندان می توانند به طور واضح مریخ و ستاره های مختلف در آسمان را مشاهده کنند.

علاوه بر مشاهده سیاره در رصدخانه تیتان در جزیره کیش، می توان برخی از اتفاقات که در آسمان رخ می دهد را با استفاده از تلسکوپ های قوی و مخصوص نیز مشاهده کرد. ستاره شناسی، برخورد شهاب سنگ ها، مشاهده خورشید و ماه و ... از جمله کارهایی است که در این رصدخانه صورت می گیرد. 

در چه ساعاتی می توان به رصدخانه کیش مراجعه نمود؟

رصدخانه معروف تیتان کیش از ساعت 17:30 تا ساعت 2:30 دقیقه بامداد فعالیت می کند که هرچه هنگام تاریکی بیشتری به آن مراجعه کنید، بهتر می توانید از مشاهده آسمان در این رصد خانه برخوردار شوید. هر بلیط این رصدخانه مخصوص به یک نفر می باشد و گردشگران با هر تعداد نفرات می بایستی بلیط های تک نفره را خریداری نمایند. ضمن اینکه توجه داشته باشید بلیط این رصدخانه چارتر می باشد و امکان کنسل آن با برگشت وجه وجود ندارد. 

تم پارک سنتر کیش را بیشتر بشناسید

رصد خانه تیتان کیش کجاست؟

رصدخانه تیتان در کیش در اسکله تفریحی کیش واقع گردیده  و دسترسی آسانی دارد. ضمن اینکه بسیاری از هتل های کیش علاوه بر تفریحات، در نزدیکی این رصدخانه قرار گرفته اند و در هر زمان، امکان بازدید از آن را برای گردشگران فراهم خواهند کرد. بنابراین پیشنهاد می کنم در سفر به این جزیره بازدید از این رصدخانه را از دست دهید. 

بیشتر بخوانید :
منابع :