آب انبار سنتی کیش یكی از روش های ذخیره آب آشامیدنی دردوران قدیم در جزیره كیش، بوده است. به منظور جمع آوری آب از سطحی در منطقه درخت سبز، در سال 1372 یك آب انبار دوقلو با پنج بادگیر به سبك معماری سنتی یزدی در محدوده شهر حریره ساخته شد. امروزه این آب انباربه عنوان یكی از مناطق تفریحات دیدنی كیش به شمار می آید.

معماری آب انبار کیش

آب انبار سنتی کیش با تزئینات خاص بنای خود، یادآور معماری فنی شهرهای جنوب مركزی ایران بوده که برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جالب و دیدنی است. این آب انبار دارای پنج بادگیر و دو گنبد می باشد. معماری زیبای آن باعث شده تا به یکی از جذابه های گردشگری کیش تبدیل شود.

وجود این بادگیر های آب انبار سنتی کیش همانطور که در شهر یزد بسیار دیده می شود به دلیل ایجاد هوای خنک می باشد. وجود روزنه در بادگیرها کمک می کند تا فضای داخلی و آب موجود در آن در فصل تابستان خنک بماند. لازم به ذکر است این آب انبارها بیشتر در مناطق کم باران ساخته می شدند.

آب انبار کیش در کجا قرار دارد؟

از مزیت های آب انبار سنتی  کیش می توان به نزدیکی آن به دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی از جمله درخت سبز، شهر تاریخی حریره و… در جزیره کیش اشاره داشت.
آب انبار سنتی کیش با توجه به ساختار زیبا و خاصی که دارد سبب شده تا علاقمندان خاص خودش را داشته باشد و افراد زیادی را برای بازدید از آن ترغیب کند.

آب انبار سنتی کیش یک مکان بسیار مناسب برای کسب اطلاعات درباره گذشتگان می باشد. گردشگران تور سفر به کیش می توانند به راحتی از این آب انبار دیدن کنند و لذت ببرند. پیشنهاد می کنم  بازدید از این آب انبار زیبا و دیدنی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید :
منابع :