جت اسکی کیش یکی از مهیج ترین تفریحات در جزیره کیش است که به بالا رفتن آندرنالین خون در افراد کمک می کند. در واقع جت اسکی نوعی موتور آبی تند رو است که همانطور که از نامش پیدا می باشد، با سرعت بالا بر روی آب های دریای خلیج فارس شناور می شود. گردشگران تور کیش که به دنبال یکی از تفریحات کیش همراه با اوج هیجان هستند، یا کیشلندیار تا انتهای این مطلب همراه شوند.

برای شناخت تفریحات و اماکن گردشگری در کیش کلیک کنید

شرایط استفاده از جت اسكی 

مهم ترین مسعله برای استفاده از جت اسکی کیش، شرایط استفاده از آن است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال از جمله شرایط و قوانین این تفریح می توان گفت که به هر خانواده یا گروهی از گردشگران تور کیش بیش از یک دستگاه جت اسکی واگذار نمی شود و یا اینکه افراد سنگین وزن بایستی به تنهایی جت سواری کنند. مطالعه دقیق و تکمیل فرم قرارداد اجاره جت اسکی ارائه شده از طرف کلوب صورت می گیرد.

هچنین در پیش از استفاده از جت اسکی در کیش توجه خاص به آموزش های مربی جت اسکی و انجام و رعایت کامل آموزش های داده شده از مهم ترین مسائل محسوب می شود. ضمن اینکه جت اسکی را فقط در محدوده و سرعت های مشخص شده توسط کلوپ هدایت نمایید و از وارد شدن به محدوده دیگر کلوپ ها و شناورها جدا خودداری نمایید.

برای ایمنی بیشتر باید از چه نکاتی برای استفاده چت اسکی پی روی کنیم؟

برای استفاده از جت اسکی جزیره  از هر نوع اجرای مانور آکروباتیک و خطرناک از جمله دور درجا زدن اجتناب کنید. رعایت فاصله 100 متری با هرگونه شناور و اسکله و مانع در جهت جلوگیری از بروز حادثه، در هنگام دور شدن و نیز نزدیک شدن به ساحل و همچنین دور زدن از سرعت خود بکاهید. دور زدن با سرعت زیاد باعث می گردد که سرنشین همراه تعادل خود را از دست داده و زودتر از جرخش جت اسکی شما را به داخل آب بکشد و جت را واژگون کند.

در هنگام چپ و واژگون شدن جت اسکی دست خود را از دسته فرمان جدا کرده اجازه دهید تا جت اسکی کیش به صورت خودکار به حالت اولیه بازگردد. سپس از قسمت پشت جت اسکی سوار شوید، در صورت رها نکردن دسته فرمان جت اسکی باعث وارد شدن آب به داخل موتور جت اسکی میگردید

آشنایی با تفریح شاتل در جزیره کیش

در صورت مشاهده ناگهانی هرگونه شناور یا مانعی به منظور جلوگیری از تصادف کافیست ضمن برداشتن دست خود از روی گاز فرمان جت اسکی در جزیره کیش را کاملا به یک سمت بچرخانید. هرگز اهرم گاز را با ترمز اشتباه نگیرید که در صورت انجام این اشتباه نه تنها ترمز نمی کنید بلکه جت خود را با تمام قدرت به شناور مقابل خود می کوبید و باعث بروز حادثه بسیار ناگوار میگردید. در صورت مشاهد شناوری در حرکت مقابل خود از عبور از مقابل آن خودداری نموده و همیشه باید از قسمت پشت آن عبور نمایید.

محدویت های جت اسکی کیش چیست؟

جت اسکی کیش دارای محدودیت سنی می باشد؛ به گونه ای که افراد زیر 20 سال نمی توانند از این تفریح در کیش استفاده کنند. همچنین شما برای حرکت روی دریا و گشت بر روی آب تنها 15 دقیقه زمان خواهید داشت که البته همین 15 دقیقه نیز به دلیل هیجان بالا، انرژی بسیاری را صرف می کند. نا گفته نماند که امکان استفاده از جت اسکی برای 2 نفر وجود دارد و بیشتر از این تعداد نمی توانند بر روی موتور ها سوار شوند. 

منابع :