روستای باغو کیش از آبادی های قدیمی کیش است که در جنوب غربی جزیره قرار دارد. در حال حاضر این آبادی جز چند خانوار دامدار، سکنه دیگری ندارد که  در بین بومیان حاصل خیزی این منطقه زبانزد است. از زیبایی های این روستا می توان به  انبوهی از انواع درختان بومی که به چشم میخورد اشاره کرد. البته  در آن میان، مجموعه درختان کهنسال لور زیبایی چشمگیری دارد. زیبایی های این روستا باعث می شود تا آن را یکی از مکان های تفریحی و دیدنی جزیره کیش بدانند.

چه عواملی باعث شده تا روستای باغو به یک مکان تفریحی و دیدنی تبدیل شود؟

روستای باغو کیش به دلیل داشتن درختان کهنسال، خانه های قدیمی و دیدنی و مسجد بسیار معروفش سبب شده تا علاقمندان خاص خودش را داشته باشد. این مسجد ذکر شده از وسعتی نسبتا کوچک و بسیار زیبا ساخته شده که به نام مسجد النبی شناخته می شود. بدون شک گردشگران هنگام بازدید از روستا حتما تایمی را برای دید اینم مسجد اختصاص خواهند داد.

اهالی روستای باغو از چه راهی کسب درآمد می کنند؟

روستا باغو کیش به دلیل داشتن خاک حاصل خیزی که دارد برای کشاورزی و دامداری بسیار مناسب است. همین دلیل مهمی می باشد که اهالی این روستا به شغل دامداری و کشاورزی مشغول شوند.

روستا باغو کیش علاوه بر دامداری و کشاورزی اقتصاد دیگری را در خود ایجاد کرده است. مردم این روستا با ایجاد اقتصادی در تولید عسل طبیعی این امکان را فراهم کرده اند  که اهالی روستا با فروشاین عسل های ناب و بی نظیر  به مردم جزیره به اقتصاد خود رونق دهند و درامد چشم گیری نیز از این راه به دست آورند..

روستای باغو کیش یک مکان بسیار مناسب برای آن دسته از افرادی می باشد که در تور سفر خود به کیش پس از دیدن از بازار ها و تفریحات فوق العاده می خواهد از فضای شهری خارج شوند. بنابراین گردشگران می توانند با رفتن به این روستا حال و هوایی تازه کنند و زیبایی های آن در کنار اهالی خون گرم لذت ببرند. قطعا حسی دلنشین را در این روستا تجربه خواهید کرد که هیچگاه نمی خواهید آن را ترک کنید.

بیشتر بخوانید :
منابع :