گذر هنرمندان کیش معرف مشاهیر بزرگ ایران زمین است که از محبوبیت و جذابیتی خاصی در بین گردشگران تور سفر به کیش  برخوردار می باشد. این مکان از سال 1378 در ضلع شرقي پارك حاشيه ای حد فاصل ميدان سنايي تا ميدان ساحل ساخته شد.

گذر هنرمندان کیش یک مکان پر از تندیس از هنرمندان معروف می باشد. در ابتدا تعداد کمی تندیس در آن وجود داشته اما به تدریج و در مراحل مختلف تندیس های فراوانی را به آن اضافه کرده اند. گذر هنرمندان یکی از تفریحات جالب کیش ياد و خاطره اين مشاهیر را زنده می کند که از جمله گنجينه هاي ارزشمند ايران اسلامی محسوب می شود.

دلیل احداث گذر هنرمندان کیش در این جزیره چیست؟

گذر هنرمندان کیش به دلایل مختلفی احداث گردیده. یکی از مهم ترين هدف های ساخت این مکان آشنایی بیشتر گردشگران، جوانان و کیشوندان با هنرمندان و مشاهیر خاص معاصر بوده است. همچنین گرد آوردی اين تنديس ها در كنار هم باعث شده تا جایگاه ویژه ای را در میان مردم پیدا کنند.

گذر هنرمندان کیش به همت و کمک شهر داری جزیره کیش تاسیس گردید. بدون شک این مکان هنرمندان اين مرز وبوم را به فرهنگ دوستان سرزمين های ديگر بهتر معرفی خواهد کرد. شما می توانید با مراجعه به گذر هنرمندان کیش اطلاعات کامل و جامع را از این اساتید بزرگ به دست آورید. همچنین عکس های زیبایی را نیز با این تندیس های جذاب و دیدنی برای خود به یادگار بی اندازید.

در مجموعه گذر هنرمندان تندیس کدام از هنرمندان را می توانید مشاهده کنید؟

گذر هنرمندان کیش تندیس هنرمندان و اساتیدی از جمله ابوالحسن صبا (موسیقی دان و سازنده ساز)غلامحسین بنان( موسیقی دان و خواننده آواز) شریف لطفی(موسیقی دان) علی محمد حیدریان( نقاش) ،حسین بهزاد (نقاش مینیاتور) مرتضی ممیز (طراح گرافیك) غلامحسین سپنتا (سینماگر) كریم پیرنیا( معمار) قنبری مهر( هنرمند هنرهای دستی) غلامحسین امیرخانی (خوشنویس) عزت الله انتظامی و … در خود گنجانده است.

سایت کیشلندیار افتخار می کند که معرف گذر مشاهیر ایران است و شما عزیزان را دعوت به اطلاعات کامل از قبیل این مکان بی نظیر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :
منابع :