محل سکونت بومیان کیش یکی دیگر از جاذبه های جزیره کیش  می باشد که دارای سبکی قدیمی است. علاقه مندان و عموم مردن  می توانند از این اماکن به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی  و تفریحات کیش بازدید نمایند و نهایت لذت را از زیبایی های آن ببرند. کیشلندیار در ادامه مطلب توضیحی درباره این خانه بومیان کیش را بیان کرده است که با دنبال کردن تا انتها، بیشتر برای بازدید ترغیب می شوید.

برای شناخت تفریحات و مکان های گردشگری در کیش کلیک کنید

محل سکونت بومیان کیش چه مکانی می باشد؟

محل سکونت بومیان کیش هم به دلیل معماری خاص و سنتی که دارد باعث شده تا گردشگران تور کیش را برای دیدن آنها علاقمند کند. این خانه ی بومیان متعلق شخصی به نام حاج عبدالله بن شاهی می باشد. این فرد یکی از تجار مروارید است، بگونه ای که صاحب یکی از بزرگترین لنج های بادبانی بودند.

لازم به ذکر است خانه ی بومیان کیش  برای ساکنان کیش بسیار ارزشمند است. از مزیت این خانه داشتن فضاهای متفاوتی همچون خانه ی مردان، اتاق مهمان، انبار شیره کشی خرما، حجله، آشپزخانه و… می باشد که باعث شده تا آن را خاص و زیبا رقم بزند.

خانه بومیان کیش دارای اتاق تابستانه می باشد که این اتاق  به دلیل گرمای هوا دارای بادگیرهایی برای خنک کردن فضای اتاق می باشد. برای استفاده این اتاق ها در فصل زمستان با پوشاندن محوظه ی بادگیرها می توانند اتاق را گرم کنند. از این رو می توان گفت در فصل زمستان هم امکان اقامت در این اتاق ها وجود دارد.

مطالبی درباره شهر زیر زمینی کاریز در کیش

آیا محل سکونت بومیان کیش دارای چه خصوصیاتی است؟

از خصوصیات دیگر محل سکونت بومیان در کیش می توان به بیت العود اشاره کرد. بیت العود به خانه ای می گویند که  مختص به صاحب خانه می باشد. این خانه دارای دیوارهای بسیار زیبا و ظروف زینتی است. امکاناتی همچون تلویزیون، وسایل مورد نیاز، تخت دو نفره و… در این اتاق وجود دارد.

محل سوکنت بومیان جزیره کیش علاوه بر این دارای خانه بیت الافروغ نیز می باشد. بیت الافروغ خانه ای که در آن به یاد دادن دروس قرآنی و مکتب در گذشتگان می پرداختند. تمام این ها در کنار یکدیگر سبب شده تا محل سکونت بومیان کیش طرفداران زیادی داشته باشد و افراد زیادی برای بازدید از این محل مشتاق شوند. 

خانه بومیان کیش یکی از مکان های بی نظری است که ما می توانید با بازدید از آن درباره ساکنین اصلی و بوم کیش اطلاعات کسب کنید. قطعا تنها پس از مراجعه به این مکان لذت قرار گیری در آن را خواهید فهمید. پیشنهاد می کنم در تور سفر خود به کیش دیدن از محل سکونت بومیان کیش را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید :
منابع :