اسنورکلینگ کیش را می توان یکی از بهترین تفریحات آبی در دنیا دانست که امروزه در جزیره کیش نیز رواج پیدا کرده است. این تفریح و ورزش دریایی در گذشته چندان محبوبیتی نداشت و افراد زیادی با آن آشنایی نداشتند. اما پس از جهانی شدن آن، افراد زیادی به سمت اسنورکلینگ جذب شدند؛ به گونه ای که محبوبیت بسیاری در بین گردشگران تور کیش پیدا کرده است.

کلیک کنید و با مراکز گردشگری و تفریحی در کیش آشنا شوید

اسنورکلینگ کیش اغلب با غواصی کیش مورد مقایسه قرار می گیرد و اولین موضوعی که در آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تفاوت آن با غواصی کیش است. کیشلندیار در ادامه این مطلب به توضیحی جامع درباره تمامی اطلاعات اسنورکلینگ پرداخته است. بنابراین اگر علاقه مند به تفریحات کیش به صورت هیجان انگیز هستید، با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

اسنورکلینگ کیش چیست و چه تفاوتی با غواصی دارد؟

اسنورکلینگ یک تفریح دریای است که بر روی سطح آب صورت می گیرد و نیاز به کپسول اکسیژن ندارد. در واقع شما با استفاده از این تفریح، به سطح دریا و مشاهده جانوران دریایی خواهید رفت و مانند غواصی کیش نیاز عمق آب نیست. اسنورکلینگ به معنای جستجوی حیات آبی و گشت و گذار در دنیای زیر آب می باشد که به وسیله یک لوله متصل به بیرون آب، اکسیژن مورد نیاز شرکت کنندگان را تهیه می کند. 

برای انجام اسنورکلینگ چه لوازمی لازم است؟

برای استفاده از اسنورکلینگ در کیش مانند غواصی نیاز به برتن کردن لباس های خاص و مخصوص نیست و تنها به همراه داشتن لوله تنفس مخصوص کفایت می کند. این لوله در واقع تیوپی با طولی تقریبا 30 سانتی متر است و قطری بالغ بر 1.5 تا 2.5 سانتی متر دارد. شکل ظاهری لوله نیز اغلب به شکل L و یا J می باشد که انتهای آن در داخل دهان شرکت کننده قرار می گیرد و به بیرون از دریا امتداد می یابد.

آشنایی با تفریح بنانا در کیش

جنس لوله مخصوص اسنورکلینگ جزیره کیش از پلاستیک و لاستیک در نظر گرفته شده تا بتواند انعطاف پذیری بالایی را ایجاد کند. با استفاده از این لوله یک سر آن به صورت ماسک بر روی دهان قرار می گیرد و سر دیگر آن بیرون از آب که اینگونه اکسیژن مورد نیاز شرکت کنندگان به خوبی تامین می شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. 

انجام اسنورکلینگ کیش در چه مکان هایی بهتر است؟

تمامی اسنورکلینگ ها در کیش به یک شکل می باشند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این تفریح، مکان انجام آن می باشد. اغلب افرادی که قصد دارند تا به صورت حرفه ای از این تفریح استفاده کنند، مناطق صخره ای و یا قسمت هایی از دریا و ساحل که کشتی های غرق شده در آن ها قرار دارد را برای انجام آن انتخاب می کنند. 

چگونه می توان از اسنورکلینگ در کیش استفاده کرد؟

اطلاعاتی کامل درباره کیبل اسکی کیش

برای استفاده از اسنورکلینگ می توانید آن را از افراد و یا سایت هایی که ارائه می دهند، اجاره کنید. جالب است بدانید که این تفریح نیاز به هیچگونه آموزشی ندارد؛ تنها کافی است تا شنا بلد باشید و لوله و ماسک مخصوص آن را به درستی در داخل دهان خود قرار دهید. البته برخی از افرادی که این وسیله را به شما اجاره می دهند، آموزش ها و اطلاعاتی درباره آن را در اختیار شما می گذارند تا راحت تر بتوانید برای اولین بار از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :
منابع :