تم پارک سنتر کیش به تازگی و در فروردین سال 1400 به عنوان یکی از بهترین و دیدنی ترین مکان های گردشگری در جزیره کیش احداث گردید. این پارک در همین مدت زمان کوتاه توانسته علاقه مندان بسیاری را به سمت خود جلب کند و جزء یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین مجموعه های گردشگری در جزیره کیش و حتی خاورمیانه به حساب آید.

تم پارک سنتر کیش نوعی پارک موضوعی می باشد که با تلفیقی از گردشگری، تفریح و آموزش در مساحتی بالغ بر 1500 متر مربع ایجاد شده است. کیشلندیار به عنوان یکی از بهترین سایت های تخصصی ارائه دهنده تفریحات کیش، تصمیم دارد تا علی رقم گذشت زمان کوتاه از افتتاح این مکان گردشگری، اطلاعاتی کامل را درباره آن در این نقاله توضیح دهد تا شما بتوانید با یکی از بهترین مکان های گردشگری در تور کیش به طور کامل آشنا شوید.

اطلاعاتی کامل درباره تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در کیش

تبدیل موزه خلیج فارس به تم پارک سنتر کیش

تم پارک سنتر در کیش در محل موزه خلیج فارس احداث گردیده است که می توان گفت به نوعی جایگزین این موزه محسوب می شود. موزه خلیج فارس کیش به گفته مدیر عامل شرکت عمران، همراه با هزینه های بسیاری بوده که پس از احداث بازدهی این هزینه ها را نداشته و چندان استقبالی از بازدید از این موزه مشاهده نشده است؛ از این رو جایگاه خود را به تم پارک سنتر کیش واگذار کرد. 

بخش های مختلف در تم پارک سنتر کیش 

تم پارک سنتر دارای سه بخش مختلف است می باشد که اکنون تنها امکان بازدید از فاز اول و دوم این پارک وجود دارد و فاز سوم آن هنوز افتتاح نگردیده است. شما می توانید با مراجعه به این پارک از بخش های افتتاح شده آن بازدید نمایید. البته پیش از بازدید بهتر است تا ابتدا اطلاعاتی از آن ها را در ادامه مطلب مورد مطالعه قرار دهید تا با آگاهی کامل، از تمامی بخش های آن در زمان بازدید لذت ببرید.

فاز اول تم پارک سنتر کیش به نام مجیک پارک

فاز اول تم پارک سنتر معروف کیش به نام مجیک پارک شناخته می شود که به آن پارک جادویی کیش نیز گفته می شود. این مجموعه خود دارای اتاق های متعدد است و علاوه بر آن ها بیش از 100 اثر مختلف در آن ایجاد شده اند. از جمله این آثار می توان به آثار سه بعدی، دنیای بی نهایت، خانه وارونه، دنیای جاذبه، آثار شاخص، دنیای بلک لایت و ... اشاره نمود. 

آشنایی با تم پارک آبی اوشن در جزیره کیش

تنوع بسیار در فاز یک تم پارک سنتر کیش باعث شده تا جایگاه ردیف 5 موزه تراز اول جهان قرار گیرد. شما می توانید مشابه این فاز از پارک را در شهر تهران به نام رویا پارک مشاهده کنید. همچنین از اتاق های مختلف در این مجموعه می توان به اتاق 90 درجه اشاره نمود که طراحی آن به گونه ای می باشد که شما هنگام ورود احساس می کنید بر روی دیواره های اتاق در حال حرکت هستید.

دیگر اتاق موجود در فاز یک تم پارک سنتر در جزیره کیش، اتاق آیینه است که در آن آیینه های بسیار با زاویه 30 درجه و تو در تو طراحی شده اند. شما با ورود به این اتاق می توانید ساعت ها سرگرم پیدا کردن را خروج باشید و یا عکاسی های جذابی را ثبت نمایید.

فاز دوم تم پارک سنتر کیش به نام پارک ژولاسیک ورلد

تم پارک سنتر کیش در واقع به وجود دایسناسور های محرک در خود معروف شده است که این دایناسور ها در فاز دوم پارک به نام پارک ژولاسیک ورلد و دراگون قرار گرفته اند. نکته جالب درباره این پارک که باعث معروفیت آن در بین گردشگران خارجی نیز شده است، احداث برای اولین بار در سطح خاورمیانه می باشد. شما می توانید به همراه خانواده و مخصوصا کودکان به بازدید از این پارک بروید که قطعا برای تمامی سنین جذابیت های خاص به خود را دارد. 

علاوه بر دایناسور در فاز دوم تم پارک سنتر جزیره، سه اژدهای غول پیکر نیز دیده می شوند که بسیار طبیعی و دقیق طراحی شده اند و نبود نقصی در آن ها، بیشتر چشمان بازدید کنندگان را به خود خیره خواهد کرد. این اژدها قابل حرکت می باشند و دود و صدا از دهان آن ها به صورت کاملا طبیعی خارج می شود. 

پارک دلفنین های کیش را بیشتر بشناسید

فاز سوم تم پارک سنتر کیش به نام موزه هنری

فاز سوم تم پارک سنتر کیش که هنوز درحال احداث می باشد و اکنون افتتاح آن صورت نگرفته است، موزه هنری نام دارد که با رویکر جزیره کیش، گزینه ای عالی برای بازدید خواهد بود. در واقع قرار است تا در آینده در این بخش از موزه به اجرای آمفی تئاتر حرفه ای و کارگاه های آموزشی اختصاص داده شود. 

در تم پارک سنتر کیش چه امکاناتی وجود دارد؟

در فضای تم پارک سنتر در جزیره زیبای کیش، امکانات مختلفی به جهت رفاه هرچه بیشتر گردشگران در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال از جمله این امکانات می توان از فروشگاه، کافه، رستوران، فروشگاه تخصصی عکاسی و محصولات مرتبط، فضای های عمومی همانند سالن انتظار، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... نام برد. ترانسفر نیز در کنار تمامی خدمات تم پارک سنتر کیش در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت. 

بیشتر بخوانید :
منابع :