پارک دلفین و باغ پرندگان کیش با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه ‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و ... یکی از دلفیناریوم ها در خاورمیانه می باشد. شما می توانید در دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى شمالى، شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن مشاهده کنید.

برای آشنایی با بیشتر با مراکز تفریحی و گردشگری کیش کلیک کنید

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش این امکان را برای بازدید کنندگان ایجاد کرده است تا  آنها  بتوانند از هنرنمایی این موجودات که توسط مربیان ایرانی تربیت می شوند دیدن کنند. این مجموعه به طور کلی ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می کند و در دید عموم قرار می دهد. برای شناخت بیشتر با این تفریحات کیش و مکان گردشگری با کیشلندیار تا ادامه مطلب همراه شوید.

آیا پارک دلفین ها و باغ پرندگان به غیراز نگهداری و نمایش جانوران کار دیگری انجام می دهد؟

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش دارای فضای سبز نسبتا بزرگی می باشد. این فضا در خود  بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌هاى بسیار بزرگ، درختان لور ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس جای داده است. همچنین بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان نیز در این مجموعه قرار گرفته اند که اشتیاق گردشگران تور کیش را برای بازدید بیشتر می کنند.

پارک دلفین ها و باغ پرندگان از چه مضیت هایی برخوردار می باشد؟

دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش با توجه به موقعیت مکانی مناسب در وضعیت اقلیمی بسیار عالی جزیره کیش و با وجود مرجانی بودن خاک آن در نوع خود بی نظیر هستند. بنابراین می توان گفت این مجموعه برای نگهداری این موجودات فضایی بسیار مناسب می باشد که بدون هیچگونه مشکلی به کار خود در این جزیره ادامه خواهد داد.

مطلبی درباره درخت سبز در کیش و داستان های عجیب آن

بازدیدکنندگان در مجموعه دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش در ابتدا توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان مجموعه هدایت خواهند شد و سپس به دلفیناریوم برده می شوند. شما می توانید با تهیه بلیط هر دو بخش این مجموعه لذت دیدن از پرندگان مختلف و هنر نمایی های دلفین ها را مشاهده کنید.

آیا باغ پرندگان جزء پارک دلفین ها به حساب می آید؟

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش از یک دیگر جدا نیستند و به راحتی می توانید از این دو بخش بازدید کنید. در داخل محوطه پارک دلفین، باغ پرندگان قرار گرفته که با داشتن بیش از ۵۷ گونه پرنده از جمله پلیکان، شترمرغ، طوطی ماکائو، انواع گوناگون لک لک، توکان، تورکو، قو، پنگوئن آفریقایی مکانی مناسب برای بازدید از تنوع این گونه ها می باشد. 

همچنین در دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش  گونه‌های نادری چون تمساح پوزه کوتاه نگهداری می شود. وجود این تمساح و گونه های نادر در مجموعه پارک دلفین ها و باغ پرندگان از مضیت های مهم این مجموعه به حساب می آید. همین نیز دلیل محکمی می باشد که این مجموعه بی نظیر را در لیست یکی از منحصر به فرد ترین مراکز نگهداری جانوران در ایران  قرار دهند.

آیا تمامی جانوران در پارک دلفین ها و باغ پرندگان از ایران جمع آوری شده اند؟ 

از جمله نکات قابل توجه در این پارک دلفین ها و باغ پرندگان گردآوری گونه‌های مختلف از اقصی نقاط جهان از آمریکای جنوبی تا استرالیا و از شرق آسیا تا آفریقا می باشد. بنابراین شما می توانید با مراجعه به این مجموعه در تور سفر خود به کیش جانورانی جالب و دیدنی را از تمام دنیا مورد برسی قرار دهید. 

کشتی آکواریوم طوطیا در کیش را بیشتر بشناسید

پارک دلفین ها و باغ پرندگان کیش می تواند بهترین پیشنهاد ما برای آن دسته از افرادی باشد که عاشقانه این نوع از جانوران را دوست دارند.  همچنین گردشگران برای سفر به جزیزه دیدنی و زیبای کیش با رفتن به این  مکان های تفریحی و هیجان انگیز می توانند بهترین لحظات را برای خود و خانواده به ارمغان آورند.

بیشتر بخوانید :
منابع :