بانجی جامپینگ کیش در لیست تفریحات غیر آبی کیش، یکی از محبوب ترین ها است که همواره مورد استقبال از سمت گردشگران قرار می گیرد. در واقع دلیل این محبوبیت بسیار زیاد این تفریح در بین دیگر تفریحات کیش، هیجان بسیار زیاد آن می باشد که باعث بالا رفتن آندرنالین خود در افراد خواهد شد. 

تمامی مراکز تفریحی و گردشگری در کیش را با یک کلیک بشناشید

بانجی جامپینگ کیش برای آن دسته از افرادی که ترس و یا فوبیای ارتفاع را دارند گزینه خوبی نیست. زیرا این تفریح نوعی ورزش است که شما از ارتفاع بالا به سمت پایین پرتاب می شوید و اوج هیجان و لذت را تجربه می کنید. اگر به دنبال اطلاعاتی کامل از این تفریح در کیش هستید و می خواهید پیش از تجربه آن در تور کیش تمامی موارد و نکات لازم درباره آن را بدانید با کیشلندیار تا انتهای این مقاله همراه شوید.

معرفی بانجی جامپینگ کیش همراه با تاریخچه 

بانجی جامپینگ کیش را می توان اولین بانجی جامپینگ در خاورمیانه دانست که در 28 تیر ماه سال 1395 در جزیره کیش احداث و افتتاح گردید. این تفریح در زمینی به مساحت 1500 متر ربع ایجاد شده است که علاوه بر فضای کافی برای انجام آن، امکانات متعددی نیز در آن ایجاد شده است. همچنین به دلیل قرار گرفتن بانجی جامپینگ کیش در جوار شهر زیرزمینی کاریز، شما می توانید در کنار استفاده از هیجان، به بازدید از این مکان گردشگری نیز بپردازید.

بانجی جامپینگ را می توانید به دو صورت انجام دهید که به درخواست خود شما انجام خواهد گرفت. در روش اول شما پس از بالا رفتن از پله ها و آمده شدن برای پرتاب، خودتان را به سمت پایین پرتاب می کنید و در روش دوم، توسط مربی با تلنگر به سمت پاییم پرتاب می شوید. بسیاری از افراد پس از قرار گرفتن بر روی سکوی بانجی جامپینگ کیش و دیدن ارتفاع زیاد آن، از انجام این تفریح منصرف می شوند، اما با این وجود اگر هراسی از آندرنالین بالا ندارید، پیشنهاد می کنم این تجربه فوق العاده را از دست ندهید. 

ارتفاع بانجی جامپینگ کیش چقدر است و چه قوانینی برای این تفریح وجود دارد؟

بانجی جامپینگ در کیش دارای دو سکو می باشد که یکی از آن ها 40 متر و دیگری 60 متر ارتفاع دارد. گردشگرانی که می خواهند تجربه سقوط از ارتفاع 60 متری را داشته باشند، می بایستی تا پیش از آن از سکوی 40 متری پرتاب را انجام دهند. علاوه بر این موضوع همراه داشتن گواهی پزشکی برای سلامت کامل جسمی به منظور استفاده از ارتفای 60 متری الزامی است و پیش از انجام آن، از شما درخواست خواهد شد.

آشنایی با سافاری کیش و کسب اطلاعات درباره آن

تفریح بانجی جامپینگ با توجه به حساسیت بالا، دارای قوانین خاص به خود می باشد که رعایت آن ها، خیال گردشگران و همچنین کارکنان این تفریح را از هر لحاظ راحت خواهد کرد. در ادامه به توضیح و معرفی درباره قوانین لازمه برای استفاده از بانجی جامپینگ کیش می پردازیم. با ما همراه شوید.

قوانین و محدودیت ها در استفاده از بانجی جامپینگ کیش 

بانجی جامپینگ در جزیره کیش از نظر سنی دارای محدودیت می باشد؛ به گونه ای که گردشگران زیر 14 سال نمی توانند از آن استفاده نمایند. همچنین آن دسته از گردشگرانی که از مشکلات قلبی برخوردار اند، مجاز به استفاده از این تفریح نیستند و این اجازه به آن ها داده نمی شود. اما با این وجود نظر بانوان و آقایان محدودیتی وجود ندارد و آن ها می توانند به نوبت از این تفریح به راحتی استفاده نمایند. 

برای پرش از سکوی بانجی جامپینگ کیش افراد بین 35 تا 90 کیلو مجاز خواهند بود و بیشتر از آن به دلایل امنیت اجازه استفاده را ندارند. عدم وجود مشکل قلبی، دیسک و آرتروز، سلامت کامل فیزیکی، عدم مصرف مواد مخدر و قرص های روان گردان طی یک روز پیش از انجام تفریح، نداشتن عمل جراحی تا 6 ماه اخیر، عدم مصرف داروی خاص و یا داروی های اعصاب و ... از دیگر قوانینی هستند که پیش از انجام تفریح توسط مسعولان آن بخش به طور کامل بررسی می شوند. 

همچنین افرادی که با رده سنی 14 تا 18 سال قصد استفاده از بانجی جامپینگ محبوب کیش را دارند، می بایستی همراه با والدین خود به این محل مراجعه کنند و در غیر این صورت اجازه استفاده به آن ها داده نمی شود. همچنین هنگام پرش پیشنهاد می شود تا لباس و کفش مناسب به همراه داشته باشید، خصوصا بانوانی که می خواهند از این تفریح استفاده کنند.

بانجی جامپینگ کیش از نظر امنیت چگونه است؟

بانجی جامپینگ کیش دارای مجوز بین المللی می باشد و تمامی استاندارد های لازمه برای انجام این تفریح با امنیت کامل ایجاد شده است. بنابراین جای هیچگونه نگرانی برای شما گردشگران کیش به منظور تجربه این ورزش فوق العاده وجود نخواهد داشت. شما هنگام پرتاب توسط طناب محکمی که به سکو متصل است بر روی زمین و هوا معلق می شوید و به زمین نخواهید رسید.

اطلاعاتی کامل درباره تفریح باگی در کیش

برای استفاده از بانجی جامپینگ جزیره یک مربی تا 30 دقیقه پیش از پرتاب آموزش لازمه را به شما می دهد و تجهیزات مورد نظر را در اختیار شما قرار خواهد داد. تمامی نکات ایمنی توسط این مربی به شما گوش زد خواهد شد که حتما برای یک پرتاب درست و بی دردسر باید به آن ها دقت زیادی داشته باشید.

جزیره کیش تنها دارنده بانجی جامپینگ کیش در منطقه است، از این رو اگر به آن سفر کردید، ترس را کنار بگذارید و به تجربه این تفریح فوق العاده بپردازید. از نظر بروز هرگونه مشکلی با توجه به استاندارد های جهانی در سکو های کیش این تفریح، هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت و شما می توانید در عین هیجان، آرامش و خیال راحت را نیز تجربه کنید. 

بانجی جامپینگ کیش کجاست؟

بانجی جامپینگ فوق العاده کیش همانطور که در بالای مقاله ذکر کردیم، هم جوار با شهر زیر زمینی کاریز کیش می باشد. در واقع این تفریح با قرار گیری در قلب جزیره کیش، بهترین دسترسی را برای گردشگران فراهم کرده تا در هر زمانی بتوانند اقدام به بالا رفتن آندرنالین خون خود کنند. کافی است تا به میدان الپینک در قلب جزیره مراجعه نمایید.

امکانات مجموعه بانجی جامپینگ کیش 

بانجی جامپینگ کیش در مساحتی زیاد، امکاناتی را جهت رفاه گردشگران ایجاد کرده تا در صورت صف طولانی، بتوانند زمان خود را به بهترین نحو سپری نمایند. رستوران ها و کافی شاپ به همراه بهترین غذاهای دریایی جزیره، قطعا می توانند نظر شما را از هر لحاظ جلب کنند و باعث گذارندن ساعاتی خاطره انگیز در این تفریح شوند.

بیشتر بخوانید :
منابع :