بانجی شوتینگ کیش یکی از تفریحات قرار گرفته در سافاری جزیره کیش می باشد که به تنهایی می تواند دلیلی برای رزرو و مراجعه گردشگران به مجموعه پارس سافاری کیش محسوب شود. این تفریح در دسته تفریحات کیش با هیجان بالا قرار می گیرد که می تواند تجربه ای به یادماندنی و تکرار نشدنی را برای شما عزیزان رقم زند. 

مراکز تفریحی و گردشگری در جزیره کیش را بیشتر بشناسید

بانجی شوتینگ کیش چیست و چگونه انجام می شود؟ از سوالات متداول گردشگرانی است که با دیدن عکس ها و فیلم های این تفریح ترغیب برای استفاده از آن شده اند، اما اطلاعاتی کامل از آن را ندارد. با توجه به این موضوع کیشلندیار در این مقاله به طور کامل بانجی شوتینگ را به گردشگران تور کیش معرفی خواهد کرد پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

معرفی بانجی شوتینگ کیش

بانجی شوتینگ محبوب کیش همانطور که از نامش پیدا است، به پرتاب سریع و به اصطلاح شوت شدن می گویند. در این تفریح دو میله وجود دارد که ارتفاع آن ها 15 متر بوده و در فاصله 20 متری از یکدیگر قرار گرفته اند. یک طناب از سر یک ستون به سر دیگر ستون متصل شده و به وسیله یک موتور تا مسافت 20 متر کشیده می شود. سپس فرد شرکت کننده به زاویه 45 درجه و مسافت 60 متر پرتاب می شود که با وجود طناب و لوازم مخصوص به محل پرتاب شده بر خواهد گشت.

ایمنی بانجی شوتینگ کیش چگونه است؟

گردشگرانی که قصد استفاده از بانجی شوتینگ در کیش را دارند، ممکن است گاهی دچار استرس شوند و به همین دلیل منصرف از رزرو بلیط این تفریح خواهند شد. اما می توان گفت جای هیچگونه نگرانی و یا استرسی وجود ندارد. زیرا ایمنی به طور کامل رعایت شده و لوازم مجهز و مخصوص جهت یک پرتاب عالی ایجاد شده است. 

آشنایی با تفریح باگی کیش

به گونه ای که شما برای استفاده و قرار گیری در بانجی شوتینگ، ابتدا جلیقه مخصوص را بر تن می کنید و سپس به طناب های ایمن و محکم متصل می شوید. تمامی لوازم در این تفریح از نظر استحکام و ایمنی تایید شده و با خیالی آسوده استفاده از آن را فراهم می کند. 

برای استفاده از بانجی شوتینگ کیش چه قوانینی ایجاد شده است؟

بانجی شوتینگ سافاری با توجه به حساسیت بالایی که دارد، دارای قوانینی خاص به خود است که باعث عدم بروز هرگونه مشکلی در انجام این ورزش می شود. به عنوان مثال یکی از محدودیت های استفاده از این تفریح، وزن زیر 100 کیلو می باشد و افراد بالای 100 کیلو مجاز به استفاده نخواهد بود. همچنین به دلیل بالا رفتن آندرنالین خون و هیجان بسیار، باید از سلامت کامل برخوردار باشید و دچار بیماری های قلبی مانند تپس قلب و .. نباشید.

ضمن اینکه بانجی شوتینگ در جزیره دارای محدودیت سنی است و تنها افراد بالای 15 سال مجاز به رزرو بلیط این تفریح می باشد. اما با این وجود از نظر بانوان و آقایان محدودیتی ندارد و با خیالی آسوده می توانند در کنار هم دیگر از این تفریح استفاده نمایند. شما با انجام این تفریح اوج هیجان و لذت را تجربه خواهید کرد که پیشنهاد می کنم از دست ندهید. 

مطالبی کامل درباره مجموعه پارس سافاری در کیش

تفاوت بانجی شوتینگ با بانجی جامپینگ کیش

شباهت نام بانجی شوتینگ کیش و بانجی جامیپنگ کیش باعث شده تا گاهی گردشگران این تفریح ها را با یکدیگر مشابه بدانند و یا اشتباه بگیرند. با این وجود شما نام بانجی جامپینگ را در جزیره کیش بیشتر خواهید شنید و گاهی محبوبیت بیشتری نیز دارد. تفاوت این دو تفریح با یکدیگر، عملکرد بلعکس آن ها است، به گونه ای که شما در بانجی شوتینگ به سمت بالا پرتاب می شوید و در بانجی جامپینگ از ارتفاع سقوط می کنید. 

بیشتر بخوانید :
منابع :